علمی فرهنگی ورزشی
 
استفاده از نخ دندان‌، بخشی اساسی در حفظ سلامت دندان است. توصیه می‌شود که دست‌ کم یک‌ بار در روز نخ دندان بکشید تا به زدودن پلاک‌های میکروبی از نواحی میان دندان‌هایتان که مسواک به آنها نمی‌رسد، کمک شود. 
 
به گزارش همشهری‌آنلاین، نجام این کار مهم است زیرا پلاک میکروبی که با مسواک‌زدن یا نخ دندان کشیدن زدوده نشود، در نهایت، سخت و به جرم دندانی تبدیل می‌شود. نخ دندان کشیدن همچنین از بیماری‌های لثه و پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند. 
 
اینکه کشیدن نخ دندان را پس از مسواک زدن یا پیش از آن انجام دهید، چندان اهمیتی ندارد. مادامی که به‌طور کامل و درست نخ دندان بکشید، مهم نیست که در چه هنگامی آن را انجام دهید. بهتر است زمانی از روز را برای انجام این کار اختصاص دهید که چند دقیقه‌ای وقت مراقبت از دندان‌هایتان را داشته باشید. 
 
افرادی که در پایان روز بیش‌ از حد خسته هستند، ممکن است از نخ دندان کشیدن در صبح‌ها یا پس از ناهار سود ببرند. دیگران ممکن است بخواهند با دهانی تمیز به خواب روند. 
 
فراموش نکنید که کودکان نیز نیاز به نخ دندان کشیدن دارند! شما باید به‌ محض اینکه کودکتان دو دندان در کنار یکدیگر درآورد، نخ دندان کشیدن برای او را هم شروع کنید. از آنجا که نخ دندان کشیدن به مهارت دستی بیشتری نیاز دارد، کودکان ممکن است تا رسیدن به 10 یا 11 سالگی نتوانند به‌خوبی نخ دندان بکشند. 
 
توجه داشته باشید که نخ دندان کشیدن نباید دردناک باشد. اگر با شدت زیادی نخ دندان بکشید، ممکن است به بافت‌های بین‌دندانی آسیب برسانید. اگر خیلی آرام نخ دندان بکشید، ممکن است ذرات غذا از میان دندان‌ها خارج نشود. احساس کمی ناراحتی هنگام شروع نخ دندان کشیدن طبیعی است و نباید به‌این‌علت نخ دندان کشیدن را ترک کنید. با مسواک‌زدن و نخ‌کشیدن روزانه،‌ این احساس ناراحتی باید در طول یک یا دو هفته برطرف شود. 
 
این راهنمای قدم‌ به‌ قدم، شما را برای استفاده از نخ دندان هدایت می‌کند: 
 
1. حدود 30 سانتی‌متر نخ دندان را جدا کنید و بیشتر طول آن را دور انگشت میانه یک دستتان بپیچید. باقیمانده نخ دندان را به دور انگشت میانه دست مقابل بپیچید. این انگشت، نخی را که کثیف می‌شود، به دور خود نگاه خواهد داشت. 
 
2. نخ دندان را محکم میان انگشتان شست و انگشتان اشاره‌تان نگهدارید. 
 
3. نخ دندان را با استفاده از یک حرکت آرام ساینده میان دندان‌هایتان هدایت کنید. هیچ‌گاه نخ دندان را به درون لثه‌ها فرو نبرید. 
 
4. هنگامی که نخ دندان به خط لثه می‌رسد، آن را در مقابل یک دندان به شکلی شبیه حرف C درآورید و به‌آرامی آن را در فضای میان لثه و دندان بلغزانید. 
 
5. نخ دندان را محکم روی دندان نگهدارید. به‌آرامی کناره دندان را با حرکت‌های به بالا و پایین، در حالی‌که نخ دندان را از لثه‌ها دور نگه‌ داشته‌اید، بسایید. این روش را برای بقیه دندان‌ها هم به کار ببندید. بخش پشتی دندان آخر را هم فراموش نکنید.


این روزها بسیاری از گوشی های هوشمند اندروید، از دوربین هایی بهره می برند، به شما اجازه عکاسی با وضوح و کیفیت بالا را می دهد؛ اما آیا می دانستید در این میان می توانید بیش از این اقدام به بهبود کیفیت عکس های خود در این گوشی ها کنید یا نرم افزارهای متناسب با نیاز عکاسی خود را برای اندروید پیدا کنید؟

این روزها نرم افزارهای مربوط به عکاسی در اندروید به وفور یافت می شوند، با کمک برخی از این نرم افزارها می توانید امکانات بیشتر، کیفیت بهتر و ویرایش دقیق تر را به عکسهای خود اضافه کنید.

از میان چندین نرم افزار مربوط به عکاسی در Play Store گوگل، باید به دنبال متناسب ترین و بهترین گزینه باشید. ما در اینجا سه نمونه از بهترین و کاربردی ترین نرم افزارهای این حوزه را مد نظر قرار داده ایم.

1 - Camera360 Ultimate

سه نرم افزار برتر رایگان برای عکاسی در اندروید
این نرم افزار یکی از محبوب ترین و برترین نرم افزارهای موجود برای عکاسی در Play Store است. همه امکانات مورد نیاز یک عکاس با گوشی هوشمند را در اختیار شما قرار می دهد و با در اختیار داشتن بیش از 100 فیلتر تصویر وجهه ای عجیب و شگفت به عکاسی شما می بخشد. این نرم افزار همچنین کنترل کاملی بر فیلترها را در اختیار کاربر قرار می دهد و امکان ذخیره یا پاک سازی فیلترهای شخصی شده را نیز مهیا کرده است.

این نرم افزار همچنین قابلیت های خوبی برای عکاسی سلفی نظیر امکان لمس هر جا از صفحه نمایش برای گرفتن عکس، تنظیم خودکار کادر و 3D Facials را نیز داراست. همچنین از قابلیت SLR نیز پشتیبانی می کند و از دیگر امکانات آن باید به تشخیص خودکار صحنه، فوکوس سریع و ابزارهای فوق العاده برای ویرایش عکس اشاره کرد.

برای دانلود این ابزار به اینجا مراجعه کنید.

2 - Google Camera

سه نرم افزار برتر رایگان برای عکاسی در اندروید

هر نرم افزاری که از سوی گوگل طراحی شده باشد، شایان توجه فراوان است و Google Camera بدو هیچ شکی در بین بهترین نرم افزارهای طراحی گوگل جای دارد. این ابزار امکانات بسیار پیشرفته ای در اختیار کاربر قرار می دهد که از جمله آنها باید به ابزار Lens Blur برای گرفتن سلفی های جذاب و همچنین HDR+ برای عکاسی با وضوح و روشنایی کامل حتی در نور کم اشاره کرد.

از دیگر امکانات این ابزار باید به توانایی برای عکاسی پانوراما به شکل 360 درجه و امکان ضبط ویدئو و عکاسی همزمان اشاره کرد. همچنین واسط کاربری این نرم افزار به شدت ساده و کاربردی است.

برای دانلود این ابزار به اینجا مراجعه کنید.

3 - GIF Camera

سه نرم افزار برتر رایگان برای عکاسی در اندروید

اگر یکی از طرفداران پر شور تصاویر متحرک از نوع GIF هستید، در نتیجه حتما باید نگاهی به ابزار GIF Camera داشته باشید. این ابزار در یک تعریف ساده، ویدئوهای شما را به تصاویر GIF تبدیل می کند، بدون آنکه نیاز به هیچ کار اضافه ای باشد. کافی است اقدام به ضبط ویدئو کنید و سپس نرم افزار آن را تبدیل به فرمت GIF می کند.

همچنین این امکان هست که با استفاده از تصاویر از قبل موجود در گوشی، اقدام به ساخت یک فایل تصویر GIF کنید؛ ضمن آنکه خود این نرم افزار مجموعه ای عظیم از GIF های جذاب و جالب و تصاویر مختلف است که روزانه به روزرسانی می شوند. مهمترین نکته در مورد این نرم افزار، قابلیت ارسال و به اشتراک گذاری مستقیم تصاویر در شبکه های اجتماعی است.


 

برای جستجو در مروگر کروم بدون استفاده از ماوس به منظور فعال کردن نوار آدرس می توانید از میان‌بر صفحه کلید Ctrl + K استفاده کنید تا به سرعت وارد نوار آدرس شوید.

عصرایران؛ محمد مهدی حیدرپور - میان‌برهای صفحه کلید می توانند جریان کار شما با رایانه را به میزان قابل توجهی سرعت ببخشند. در ادامه چند میان‌بر صفحه کلید کاربردی و سودمند که می توانید در مرورگر گوگل کروم از آنها استفاده کنید را ارائه می کنیم.

میان‌برهای صفحه کلید کاربردی در گوگل کروم

پاکسازی تاریخچه مرورگر

برای پاکسازی تاریخچه مرورگر کروم می توانید با ورود به بخش History اقدام به پاکسازی داده ها کنید اما مسیری کوتاه‌تر برای انجام این کار وجود دارد که شامل کلیدهای ترکیبی Ctrl + Shift + Del در سیستم عامل ویندوز و Cmd + Shift + Del در سیستم عامل مک می شود.

جستجوی سریع

برای جستجو در مروگر کروم بدون استفاده از ماوس به منظور فعال کردن نوار آدرس می توانید از میان‌بر صفحه کلید Ctrl + K استفاده کنید تا به سرعت وارد نوار آدرس شوید.

دسترسی به منو کروم

در منو کروم به بخش هایی مانند تنظیمات، افزونه ها، دانلودها و غیره دسترسی دارید. برای دسترسی سریع به این بخش به جای کلیک روی نماد همبرگری در نوار آدرس می توانید از میان‌بر صفحه کلید Alt + E استفاده کنید.

در سیستم عامل مک دسترسی به منو کروم از طریق میان‌بر صفحه کلید امکان‌پذیر نیست اما برای دسترسی به بخش تنظیمات می توانید از Cmd + , استفاده کنید.

باز کردن تسک منیجر

تسک منیجر در آدرس Settings > More Tools قابل دسترس است اما می توانید از میان‌برShift + Esc. برای دسترسی سریع به آن استفاده کنید.

دسترسی به افزونه ها

میان‌برهای صفحه کلید کاربردی در گوگل کروم

با باز کردن بخش Extensions در مرورگر کروم در پایین صفحه سمت راست Keyboard Shortcuts قابل مشاهده است. از این طریق می توانید میان‌برهای مد نظر خود برای افزونه ها را انتخاب کنید.



پنج شنبه 7 آبان 1394برچسب:, :: 15:48 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 

در سال 2008 یکی از دانشمندان آمریکایی تحقیقی را با عنوان " کنترل مغز با گوشی تلفن همراه " ارئه داد و در آن در مورد مضررات استفاده از وای فای به طور دسته بندی شده عوارض و خطرات را بازگو کرد.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ افرادی که به لپ تاپ، تلفن همراه هوشمند و تبلت‌ها معتاد هستند در مورد خطرات وای‌فای هشدارها را جدی بگیرند. بررسی محققان جهانی نشان می‌دهد که استفاده از اینترنت وای‌فای سلامت شما را تهدید می‌کند.
 
اگر از کاربران مشتاق اینترنت سؤال کنید که یکی از اختراعات مهم بشر چیست، به‌طور حتم بین گزینه‌های مختلف از وای فای هم نام می‌برند. اینترنت پر سرعت و بدون سیم به راحتی ما را به دنیای مجازی بزرگی متصل می‌کند تا با افراد مختلف در ارتباط باشیم و اطلاعات مورد نیازمان را راحت‌تر و بدون نیاز به کابل و سیم دریافت کنیم. اما در مورد سلامت این اینترنت‌ها حرف و حدیث‌هایی وجود دارد.
 
 
 
شاید برایتان جالب باشد بدانید که تکنولوژی وای‌فای برای اولین بار در سال 2007 به دنیای مجازی معرفی شد و از آن زمان تا کنون محققان هم بیکار ننشسته‌اند و تحقیقات مختلفی انجام داده‌اند که نتایج این پژوهش‌ها تا حدودی شما را متعجب می‌کند.
 
وای‌فای می‌تواند اثرات منفی مختلفی را بر سلامت مغز بر جای بگذارد که این موضوع در مورد کودکان بیشتر اهمیت دارد. سردرد، خستگی، اختلالات خواب، مشکلات گوارشی، اختلال در عملکرد مغز و حافظه، استرس و حتی افسردگی را به وای فای و اشعه‌های آن نسبت می‌دهند. پس بعضی از خطرات را جدی بگیرید و خودتان را از صبح تا شب به اینترنت بی‌سیم وای فای وابسته نکنید.
 
از مضرات وای فای چه میدانیم؟
 
در سال 2008 یکی از دانشمندان آمریکایی تحقیقی را با عنوان " کنترل مغز با گوشی  تلفن همراه " ارائه داد و در آن در مورد مضررات استفاده از وای فای به طور دسته بندی شده عوارض و خطرات را بازگو کرد که شامل:
 
1- وای فای سبب بی خوابی می شود:
 
حتما شما هم متوجه شده اید که بعد از ساعت ها کارکردن با گوشی تلفن همراهتان دچار بی خوابی شده اید. مطالعات نشان می دهد که فرادی که در معرض اشعه های الکترومغناطیسی قرار دارند در الگوی خواب شان تغییرات قابل توجهی دیده می شود و نسبت به سایرین دیرتر به خواب می روند. بنابراین به طور جدی توصیه می شود که نه تنها در ساعات انتهایی شب که بدن آماده برای خواب است بلکه حتی در خواب هم خود را در معرض تلفن همراه و دستگاه  وای فای قرار ندهید. همانطور که قبلا هم گفته شد حتی شارژ کردن گوشی تلفن همراه در اتاق خواب هم سبب بی خوابی و مشکلات جدی برای مغز می شود.
 
2- رشد و ترمیم سلول ها را مختل می کند:
 
برای اثبات این موضوع محققان تعدادی گیاه در اتاقی بدون وای فای و تعدادی دیگر را در اتاقی با وای فای قرار دادند و بعد از 2 هفته نتیجه همان بود که پیش بینی می شد. گیاهان در اتاق آزاد و بدون وای فای رشد کرده بودند اما گیاهانی که در معرض وای فای بودند رشدی در انها رخ نداده بود.
 
3- وای فای به رشد کودک آسیب می رساند:
 
در سال 2009 محققان استرالیایی بعد از انجام مطالعات  دریافتند که اشعه وای فای سنتز پروتدین ها را تحت تاثیر قرار می دهد و رشد کودک را تا حد قابل توجهی کند می کند.
 
 
4- وای فای فعالیت های ذهنی زنان را ضعیف می کند:
 
30 نفر به طور داوطلبانه در این تحقیق شرکت کردند که 15 نفر آنها مرد و 15 نفر آنها زن بودند. آنها در ابتدا تست ساده ای از عملکرد های مغزی را انجام دادند و بعد از ان به مدت 45 دقیقه در معرض و کار کردن با وای فای با قدرت 2.4 مگا هرتزی قرار گرفتند. نتیجه برای زنان خوشایند نبود! چرا که بعد از این مدت تست قبلی دوباره انجام شد و زنان نتیجه ای ضعیف تر نسبت به قبل دریافتند.
 
5- استفاده از وای فای موجب ناباروری در زنان ومردان می شود:
 
 تاپیر منفی وای قای و اشعه های الکترومغناطیسی تنها بر روی اسپرم نمی باشد و می تواند تخمدان ها را هم مورد حمله قرار دهد. شبکه های وای فای و اشعه ساطع شده از آنها هم تحرک اسپرم ها را تحت تاثیر قرار داده و سبب شکسته شدن DNA می شود.
طی یک مطالعات تحقیقاتی در یک آزمایشگاه به مدت 45 روز هر روز 2 ساعت موش ها را در معرض اشعه وای فای  قرار دادند و بعد از 45 روز متوجه شدند که هم موش ها نر و هم موشه های ماده باروری خود را تا حد قابل توجهی از دست داده بودند و در موش های ماده لانه گزینی تخمدان ها بسیار ضعیف شده بود.
 
6- وای فای با سرطان ارتباط دارد:
 
نگرانی از ابتلا به سرطان همیشه با انسان های دنیای تکنولوژی همراه است .در واقع باید گفت  سرطان زا بودن وای فای هنوز به اثبات نرسیده و در این زمینه اتفاق نظر مشخصی درمیان پژوهشگران و محققان جهانی وجود ندارد. با این وجود نتایج بررسی ها روی نمونه های آزمایشگاهی نشان می دهد قرار گرفتن در معرض اشعه های الکترومغناطیسی احتمال بروز تومور های سرطانی را افزایش می دهد. 
 
چطور این خطرات را محدود کنیم؟
 
جوابی ساده تر و روشن تر از اینکه خود را از اشعه ی وای فای دور نگاه داریم وجود ندارد به نوعی از ساده ترین روش های کاهش خطرات این است که لپ تاپ، موبایل و تبلت ها را در نزدیکی بدن تان نگه ندارید و بعد از اینکه کارتان با این وسایل تمام شد، از آنها فاصله بگیرید. اگر از این دستگاه ها استفاده نمی کنید هیچ دلیلی ندارد که از صبح تا شب در اطراف تان روشن باشند


 

بدون شک فروشندگان کمی پیدا می‌شوند که منافع خریداران را بر منافع شخصی خود ترجیح بدهند؛ البته بهتر است فعلا به دنبال چنین افرادی نباشید چون دارید وقت خود را تلف می‌کنید، امروز قرار است شما را با چند نکته آشنا کنم که به وسیله آن می‌توانید تلویزیون (اعم از LCD-LED-Plasma) بهتری را خریداری کنید. مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب تلویزیون را بشناسید:
 
tvs-in-best-buy3
 

رزولوشن صفحه

شاید فکر کنید که هرچه رزولوشن صفحه و در نتیجه چگالی آن بالاتر باشد، تلویزیون تصاویر بهتری را به شما نشان خواهد داد، این گفته تا حدودی درست است اما در صورتی که محتوای مناسب با وضوح مربوطه را داشته باشید، به عنوان مثال اگر شما یک تلویزیون 4K داشته باشید که قصد دارید با آن شبکه‌های تلویزیونی ایران که معمولا از اچ‌دی (آن هم فقط یک کانال) فراتر نمی‌روند را ببینید، تفاوت خاصی را در خروجی تصویر نسبت به تلویزیون‌های اچ‌دی معمولی مشاهده نخواهید کرد. این موضوع در رابطه با دیگر رزولوشن‌ها نیز صادق است، بنابراین زیاد خود را درگیر اعداد نکنید و تلویزیون مناسب با نیازتان را خریداری کنید.
 
0909

زاویه دید

زاویه دید در تلویزیون‌های صفحه‌تخت معمولا 178درجه است، بنابراین از خرید تلویریون‌هایی که زاویه دید کمتری دارند خودداری کنید. در رابطه با تلویزیون‌های خمیده مقداری اعداد متفاوت هستند و معمولا این تلویزیون‌ها برای خانه‌هایی پیشنهاد می‌شود که تعداد افرادی که برای دیدن تلویزیون کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، کم باشد تا بتوانند در نقطه کانونی آن جای بگیرند، البته هرچه اندازه صفحه‌نمایش بزرگتر باشد تعداد افراد بیشتری در نقطه کانونی آن جای خواهند گرفت.
 

کنتراست

در یک جمله کنتراست به معنی میزان تفاوت سیاه‌ترین پیکسل، نسبت به سفیدترین آنهاست و طبیعتا هرچه مقدار آن بالاتر باشد تصویر شفاف‌تر و واضح‌تر دیده می‌شود. البته کنتراست‌های بالای 1:500000 بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند تا کاربردی.
 

مشخصات پردازشی

این که چرا باید تلویزیون اسمارت بخریم امری است که بیشتر جنبه سلیقه‌ای دارد تا کاربردی، چون اولا تعداد افرادی که از این قابلیت‌ها استفاده می‌کنند بسیار محدود است، ثانیا بیشتر امکانات ارایه شده در این تلویزیون‌ها با خرید یک دانگل‌کروم یا وسیله‌ای مشابه با قیمتی بسیار ارزان‌تر در تلویزیون‌های معمولی نیز قابل‌دسترس خواهد بود، به هرحال برای خرید تلویزیون هوشمند بهتر است سراغ آنهایی برویم که مشخصات بالاتری دارند، مثلا دارای پردازشگر گرافیکی قدرتمندتر یا تعداد هسته‌های پردازنده بیشتری هستند.
 

کیفیت صدا

کیفیت صدا در تلویزیون‌های فلت به هیچ عنوان مناسب نیست؛ بنابراین به‌دنبال کیفیت صدای مناسب نباشید، این امر به این علت‌ است که اکثر تلویزیون‌های LED-LCD به دلیل ضخامت کم خود نمی‌توانند اسپیکرهای حرفه‌ای داشته‌ باشند و معمولا در تمامی آن‌ها کیفیت صدا از سطح‌ متوسط بالاتر نمی‌رود، بنابراین برای داشتن صدای بهتر می‌بایست به سراغ خرید بلندگوهای حرفه‌ای‌ و مجزا بروید.
index_kbfmcdj
 

خود را درگیر برندها نکنید

تعصب بیجا روی یک برند خاص نه‌تنها به خرید شما کمک نخواهد‌کرد بلکه گزینه‌های محدودتری را برای انتخاب باقی می‌گذارد، بنابراین تعصبات بی‌جا روی خرید حتمی یک برند را دور بیندازید. در ابتدا برای خرید تلویزیون بهتر است سراغ تولیدکنندگان بزرگی هم‌چون سامسونگ، ال‌جی، سونی یا پاناسونیک بروید اما بدانید کیفیت آن‌ها نیز تفاوت فاحشی با مارک‌های غیر معروف ندارد (به خصوص برای تماشای کانال‌های تلویزیونی)؛ پس برای مرحله بعدی می‌توانید به سراغ برندهایی همچون TCL-XVision-SANAM و… نیز بروید.
 
how-to-buy-a-tv-digital-trends-definitive-tv-buying-guide-650x0 (1)

چند نکته کوچولو!

– تفاوت خاصی بین یک‌کابل HDMI ده‌هزارتومانی و یک کابل 100هزراتومانی وجود ندارد پس‌لطفا پول خود را دور نریزید.
– بیشتر تلویزیون‌های جدید مجهز به گیرنده‌دیجیتال‌داخلی هستند پس مواظب‌باشید فروشندگان یک ست‌تاپ‌باکس خارجی را به‌همراه تلویزیون به‌شما نفروشند.
– برای دریافت تلویزیون‌دیجیتال داشتن یک آنتن‌ معمولی کافی است پس خوب دقت‌ کنید پول‌ بیهوده بابت خرید آنتن‌های گران‌ قیمت ندهید.
– داشتن گارانتی برای تلویزیون خوب است اما الزامی نیست، چون معمولا تمامی تلویزیون‌های LED یا LCD کیفبت ساخت و عمر خوبی دارند و به‌ندرت به گارانتی نیاز پیدا می‌کنند.
– لطفا در خرید یک تلویزیون ابعاد خانه خود را نیز در نظر داشته باشید، به عنوان مثال خرید یک تلویزیون 85 اینچی برای یک اتاق 40 متری به هیچ عنوان مناسب و عاقلانه نیست!


درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید اینجانب رضا اشرفی دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی فتاوری اطلاعات، متولد 1362 از روستای آق گنبد و در ارومیه سکونت دارم. این وبلاگ جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف ایجاد شده است امیدورام با راهنمایی های خود، بنده حقیر را در هرچه بهتر کردن وبلاگ یاری فرمائید.
آخرین مطالب
پيوندها
ساعت کاسیو">ساعت کاسیو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی فرهنگی ورزشی و آدرس ashrafireza.com.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان