علمی فرهنگی ورزشی
یک شنبه 29 شهريور 1394برچسب:, :: 22:3 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد
 
 به نقل از تایم، افسردگی اغلب ناشی از عواملی است که از کنترل ما خارجند، نظیر مرگ یکی از عزیزان، از دست دادن شغل یا مشکلات مالی. اما انتخابهای کوچکی که هر روز انجام می‌دهید نیز بیش از آنچه که ممکن است تصور کنید، می‌توانند بر خلقیات شما اثر بگذارند. عادتهای مربوط به شبکه‌های اجتماعی، ورزش و حتی نحوۀ راه رفتنتان ممکن است شادی را از زندگیتان بربایند، بدون اینکه خودتان متوجه باشید. خوشبختانه این رفتارها قابل تغییر هستند. 

در زیر با 12 کاری که باعث می‌شود حال خوب شما خراب شود آشنا می‌شوید، و به شما می‌گوییم که برای تغییرشان چه کار باید بکنید: 

تغییرات کوچک برای داشتن زندگی شاد
 
خمیده راه رفتن  
احساس ما می‌تواند بر نحوۀ راه رفتن ما تاثیر بگذارد، اما بر اساس یک تحقیق برعکس این مورد نیز صدق می‌کند. محققان دریافته‌اند که وقتی از افراد مورد آزمایش خواستند تا با شانه‌های خمیده، غوزکرده و با حداقل تکان دادن دستها راه بروند، حال روحیشان نسبت به آنها که چالاکی بیشتری در راه رفتن داشتند، بدتر شد. علاوه بر این، کسانی که خمیده راه می‌رفتند چیزهای منفی بیشتری را به خاطر می‌آوردند. در نتیجه، راست قامت راه بروید و غوز نکنید. 
 
عکس گرفتن از همه چیز  
ملکه‌های اینستاگرام بخوانند. بنا بر تحقیقی که در مجلۀ "علم روانشناختی" منتشر شده، عکس گرفتن بی‌رویه ممکن است در به یاد آوردن آن لحظات توسط شما اختلال ایجاد کند. در این تحقیق از شرکت‌کنندگان خواسته شده که به موزه بروند و به برخی از اشیا با دقت نگاه کنند و از بعضی دیگر عکس بگیرند. آنها اشیایی را که مشاهده کرده‌ بودند، راحتتر از اشیایی که از آنها عکس گرفته بودند به یاد می‌آوردند. لنز پوششی در مقابل چشمان شماست، در حالی که ما متوجهش نیستیم. 
 
نتیجه اینکه، وقتی که از چیزی عکس می‌گیرید، روی سوژه تمرکز کنید. یا حتی بهتر از آن، اینکه بی‌خیال شوید و لذت ببرید. زیبایی را در آغوش بگیرید و ایفای نقش کنید. اینها باعث قویتری شدن شما از لحاظ روحی می‌‎شود. 
 
دادن اجازۀ قلدربازی به دیگران  

قلدربازی افراد با تمام شدن مدرسه به پایان نمی‌رسد. حدود 54 میلیون نفر از کارکنان در ایالات متحده، که شامل 35 درصد کارکنان این کشور می‌شود، در برحه‌ای از کارشان هدف قلدربازی همکاران قرار گرفته‌اند. بیش از هفتاد درصد مردم شاهد قلدربازی در محل کار بوده‌اند. مورد حمله مداوم قرار گرفتن در محیطی که باید جایگاه افتخار و اعتماد به نفس باشد، تاثیری مخرب بر فرد دارد. این موضوع باعث آسیب‌پذیری احساسات شما شده، و بیدار شدن و به سر کار رفتن را برای شما دشوار می‌کند. 
 
در نتیجه نباید به کسی در محیط کار اجازۀ قلدربازی و سواستفاده را بدهید. 
 
ورزش نکردن  
بنا بر یک تحقیق تازه، اگر سه بار در هفته میزان فعالیتتان را بالا ببرید، خطر افسردگی در شما 19 درصد کاهش پیدا می‌کند. محققان دانشگاه کالج لندن، با مطالعۀ 11000 متولد سال 1958 تا سن 50 سالگی و ثبت نشانه‌های افسردگی در آنها و میزان فعالیت فیزیکیشان در فواصل زمانی مشخص، دریافته‌اند که میان فعالیت جسمی با افسردگی رابطه وجود دارد. احتمال اینکه افراد افسرده، فعالیت جسمی داشته باشند کمتر است، در حالی که احتمال اینکه کسانی که فعالیت فیزیکی دارند، افسرده شوند کمتر است. در واقع، با هر بار فعالیت فیزیکی احتمال افسردگی 6 درصد کمتر می‌شود. 
 
نتیجه اینکه، بیرون بروید و خودتان را تکان دهید. هر نوع فعالیتی به تحرک ذهن شما کمک می‌کند؛ از قدم زدن برای انجام خرده‌کارها گرفته تا استفاده از پله به جای آسانسور. 
 
عقب انداختن کارها  
به یکی از کارهایی که عقب انداخته‌اید فکر کنید. اگر دلیلتان این بوده که کار ملال آوری بوده یا اینکه حس انجامش را نداشته‌اید، کمکی از ما برنمی‌آید. اما اگر دلیلتان برای عقب انداختن آن کار، اضطراب یا ترس از عدم موفقیت در آن بوده، باید بدانید که عقب انداختن آن کار تنها باعث خواهد شد که انجامش در نهایت با اضطراب بیشتری همراه شود. 
 
راهکارش این است که قبل از اینکه به سراغ حل مشکل بروید، کاری انجام دهید که استرستان کم شود: به موزیک گوش کنید، بدوید، و به حال کاری کنید که به از بین بردن اضطراب کمک کند. 
 
درگیری با رابطه‌ای مسموم  
بسیاری از افرادی که از اضطراب و افسردگی رنج می‌برند، نمی‌دانند که دلیلش حضور در رابطه‌ای مسموم است. این گونه روابط اعتماد به نفس فرد را از بین می‌برند. چرا که شریک فرد این حس را در او ایجاد می‌کند که دست و پا چلفتی یا خودخواه است. گاهی سالها زمان می‌برد که فرد بفهمد افسردگی و اضطرابش ناشی از روابطش است. 

تغییرات کوچک برای داشتن زندگی شاد
 
زندگی را بیش از حد جدی گرفتن 

ممکن است در پیاده‌رو سکندری بخورید و به جای اینکه عین خیالتان نباشد، از خجالت قرمز شوید. اگر چنین آدمی هستید، وقتش است که راههای جدیدی برای بیشتر خندیدن پیدا کنید. بسیاری از تحقیقات، فواید خنده برای سلامتی را نشان داده‌اند که از جمله شامل سلامت روحی هم می‌شود. خنده داروی سریعی برای اضطراب و افسردگی است. 
 
نتیجه اینکه، هر روز به دنبال خنده باشید. برنامه‌های خنده‌دار تلویزیونی نگاه کنید، و با دوستانی که لبخند را به لبان شما می‌آورند، وقت بگذرانید. حتی می‌توانید در کارهای مربوط به کودکان داوطلب شوید، کودکان کارهای خیلی خنده‌داری انجام می‌دهند. 
 
بی‌خوابی  
خواب همه چیز را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تاثیرش را بر ظرفیتهای احساسی و ذهنی و همین طور عملکرد بدنمان، نشان می‌دهد. خواب، روش بدن ما برای باززایی است و بدون آن سیستم خطا خواهد داشت. 
 
سعی کنید که علت بی‌خوابی خود را دریابید و گامهایی در جهت تبدیل اتاقتان به فضای مناسبی برای استراحت بردارید. 
 
هیچ وقت تنها نبودن  
فرزندان، کار و زندگی زناشویی و سایر فعالیت‌های زمانی را برای تنها بودن برای شما باقی نمی‌گذارد. اینکه برای خودتان وقت بگذارید، چه ده دقیقه، چه یک ساعت، یا یک روز. اگر برای خودتان وقت نگذارید، افسردگی و اضطراب به تدریج وجودتان را خواهد گرفت. 
 
زمانی را برای خود اختصاص دهید و در این کار استمرار داشته باشید. 
 
صحبت واقعی نداشتن با دیگران  

اگر برای ارتباط با دوستان، بیشتر از اس‌ام‌اس، فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، ارتباط معنادار ندارید. حرف زدن با بقال و دکه‌دار هم حساب نیست. صفحه‌های فیسبوک سرگرمی هستند، آنها مکالمات حقیقی نیستند که به ما اجازۀ درک مردم را بدهند. در عوض، تجربیات و احساسات ما را تقلیل می‌دهند. وسایل الکترونیکی شخصی، نظیر اسمارتفونها، روی قوۀ توجه ما تاثیر گذاشته‌اند و گویی همواره این انتظار را داریم که با فشار یک دکمه ارتباط برقرار کنیم. همچنین یاد گرفته‌ایم که ارتباط چهره به چهره نداشته باشیم و تنها از راه مجازی ارتباط برقار کنیم. این موضوع باعث کاهش توانایی و علاقۀ ما به نشستن در یک اتاق با یک فرد و حرف زدن چهره به چهره با دیگران می‌شود. 
 
در انتها این فالوئرهای فیسبوک نیستند که به حساب می‌آیند، بلکه دوستان هستند که مهم هستند. حداقل یک بار در هفته با یک دوست یا عضو خانواده قرار ملاقات بگذارید. 
 
ناتوانی در زندگی بدون گوشی موبایل  
آخرین باری که کاملاً از وسایل الکترونیک رها بودید کی بود؟ یادتان می‌آید؟ اگر نه، نشانۀ خوبی نیست. وجود همۀ دستگاههای الکترونیکی که در اختیار داریم، باعث تحریک بیش از حد ما می‌شود. ما هیمشه آنکال هستیم و هیچ وقت واقعاً استراحت نمی‌کنیم تا بدن و ذهنمان بازسازی شود. این اتفاق در نهایت به اضطراب و افسردگی ختم خواهد شد. 
 
هفته‌ای یک روز یا حتی اگر شده یک نصف روز را، روز بدون لوازم الکترونیکی اعلام کنید و به سراغ هیچ یک از این دستگاهها نروید. 
 
انجام دادن همزمان چند وظیفه  

همۀ ما این کار را انجام می‌دهیم: سر میز کارمان غذا می‌خوریم، موقع تماشای تلویزیون در فیسبوک پرسه می‌زنیم، و تقریباً همیشه در حال اس ام اس دادن هستیم. تحقیقات نشان می‌دهند که بسیاری از افراد تصور می‌کنند که با انجام چند کار به صورت همزمان، راندمانشان بالاتر می‌رود، در حالیکه در واقعیت اینگونه نیست. این کار تنها باعث استرس گرفتن ما می‌شود، و باعث می‌شود که به دور و برمان بی‌اعتنا شویم و توانایی برقراری ارتباط به صورت موثر را نداشته باشیم. 
 
راه حل آسان است: گوشی را زمین بگذارید، تلویزیون را خاموش کنید و توجهتان را به کارتان و چیزهایی که در اطرافتان می‌گذرد معطوف کنید. 


یک شنبه 29 شهريور 1394برچسب:, :: 21:58 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 

دوازده روش درمان خانگی
 
درمان خانگی دندان درد / تسکین درد دندان تنها در چند دقیقه

یکی از مهم‌ترین عوامل دندان درد پوسیدگی دندان است. باکتری‌های دهان از قند و نشاسته بجای مانده روی دندان‌ها تغذیه می‌کنند و از خود اسیدهایی را تولید می‌کنند که به تدریج مینای دندان را از بین می‌برند. 
 
اسیدهای تولید شده توسط باکتری‌ها موجب دندان درد می‌شود. در ادامه راه‌حل‌هایی را به شما می‌گوییم که می‌تواند شما را از شر دندان درد خلاص کند. 
 
قرقره کردن روغن برای جلوگیری از عفونت دندان‌ها 
اصلی‌ترین مزیت قرقره کردن روغن این است که این کار از میزان باکتری‌های مضر در دهان می‌کاهد. از این رو، احتمال عفونت دندان‌ها هم به مراتب کم می‌شود. کافی است دو قاشق غذاخوری روغن در دهانتان ریخته و بین 15 تا 20 دقیقه آن را قرقره کنید. اگر این کار را چند روز پشت هم انجام دهید، شاهد سفید شدن دندان‌ها خواهید بود. علاوه بر آن، از بوی بد دهان نیز جلوگیری خواهید کرد. 
 
شاید این مسئله کمی برای شما عجیب باشد! اما قرقره کردن روغن ریشه در «آیورودا» دارد. آیورودا علمی باستانی و کهن و به معنای «علم زندگی» است که کانون آن در هند بوده است. در آیورودا از گیاهان طبی، ماساژ و یوگا برای درمان بیماران استفاده می‌شود. بهترین زمان برای قرقره کردن روغن که یکی از گزینه‌های آن روغن نارگیل است، مصرف آن به صورت ناشتا است.

درمان خانگی دندان درد / تسکین درد دندان تنها در چند دقیقه

زنجبیل 
ریشه تازه زنجبیل را در آب خیس کرده و با آن قرقره کنید. 
 
چای کیسه‌ای برای دندان درد 
چای سیاه به دلیل ساختاری که دارد می‌تواند موقتا تورم لثه‌ها را کاهش و درد را نیز تسکین دهد. 
 
سیر 
یکی دیگر از درمان‌های خانگی که برای تسکین دندان درد به کار می‌ِآید سیر است. در واقع می‌توان گفت که سیر در درمان بسیاری از دردها معجزه می‌کند و دندان درد تنها یکی از آن موارد است. اما سیر چگونه می‌تواند در این مسئله کمک کننده باشد؟ برای این کار بهتر است یک یا دو حبه سیر کوچک را در دهانتان گذاشته و آن‌ها را به آرامی بجوید. 
 
اگر از این کار خوشتان نمی‌آید یک کار دیگر هم می‌توانید انجام دهید: یک حبه سیر را برداشته و آن را خرد کنید و با نمک خوراکی مخلوط کنید. برای این کار حتی از مخلوط پودر سیر و نمک هم می‌توانید استفاده کنید. سپس این مخلوط را بر روی دندانی که درد می‌کند بگذارید. البته این رویه را برای چند روز متوالی انجام دهید. 
 
برگ میوه گواوا 
گزینه‌ی دیگر استفاده از برگ میوه گواوا است. برای این منظور کافی است دو یا سه برگ گواوا را هنگام دندان درد بجوید. شیوه دیگر نیز این است که می‌توانید چند برگ میوه گواوا را داخل آب جوش انداخته و کمی به آن نمک اضافه کنید. سپس اجازه دهید تا محلول خنک شود که بتوانید با آن دهان‌شویه کنید.

درمان خانگی دندان درد / تسکین درد دندان تنها در چند دقیقه

برگ نعناع فلفلی 
اگر دندانتان درد گرفت می‌توانید چند برگ نعناع فلفلی را بجوید. این کار به سرعت دندان دردتان را تسکین می‌دهد. اگر به هر دلیلی به برگ تازه این گیاه دسترسی نداشتید، می‌توانید از نعنای فلفلی خشک شده استفاده کنید. 
 
نمک و فلفل 
یکی از آسان‌ترین گزینه‌ها برای تسکین دندان درد استفاده از ترکیب نمک و فلفل است. این ترکیب جالب خاصیت ضد باکتریایی دارد و به همین دلیل است که تاثیر مثبت بر دندان درد می‌گذارد. طرز استفاده آن اما کمی خاص است. بهتر است مقداری نمک خوراکی و فلفل را با کمی آب ترکیب کنید تا حالت خمیری به دست آید. سپس آن ترکیب را روی دندانی که درد می‌کند بگذارید و اجازه دهید چند دقیقه‌ای روی آن بماند. 
 
کیسه یخ 
کیسه یخ نیز می‌تواند به دندان درد شما کمک کند. کافی است مقداری یخ را خرد کنید و آن را با گاز پانسمان یا دستمال تمیز بپیچانید و سپس بر روی صورت خود بگذارید. 
 
میخک صدپر 
میخک صدپر (Clove) یکی از بهترین‌های تسکین دهنده‌های درد دندان است. برای این کار دو عدد میخک صدپر را برداشته و با کمی روغن زیتون یا نوع دیگری از روغن‌های گیاهی ترکیب کنید. سپس آن را روی محل درد قرار دهید. کاری دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که می‌توانید دهانتان را با ترکیبی از روغن میخک صدپر و آب بشویید.

درمان خانگی دندان درد / تسکین درد دندان تنها در چند دقیقه

پیاز 
پیاز هم به تسکین دندان درد کمک می‌کند، زیرا خواص ضدعفونی و ضد باکتریایی قدرتمندی دارد. هنگام دندان درد کافی است تکه‌ای پیاز خام را برداشته و آن را چند دقیقه بجوید. 
 
زردچوبه برای تسکین درد ناشی از کرم خوردگی  دندان
با ترکیب نصف قاشق چای‌خوری زردچوبه و چند قطره روغن خردل مخلوطی غلیظ به دست می‎آید. این مخلوط را روی کرم‌خوردگی‌های دندانتان گذاشته و اجازه دهید 15 دقیقه روی آن باقی بماند. سعی کنید این کار را چندین بار انجام دهید. 
 
آب نمک 
آب نمک یکی از آسان‌ترین گزینه‌ها است که می‌تواند التهاب و دندان درد را تسکین دهد. طرز تهیه آن نیز بسیار ساده است. کافی است یک قاشق غذاخوری نمک خوراکی را داخل یک لیوان آب گرم ریخته و آن را حل کنید. 
 
منبع: healthyfoodteam 


چهار شنبه 11 شهريور 1394برچسب:, :: 22:28 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 

 
فشار خون بالا یک مسئله پیچیده سلامتی است که دیگر مختص افراد مسن نیست و متاسفانه امروزه به تهدیدی جدی علیه سلامت جوانان تبدیل شده است. 
 
به گزارش فرادید*، گفته می‌شود که بیش از یک سوم جوانان 16 تا 34 ساله از نوعی بیماری «پرفشاری خون» یا فشار خون بالا رنج می‌برند. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که اگر هیچ نوع کنترلی بر این بیماری قلبی – عروقی صورت نگیرد، باید در خوش‌بینانه‌ترین حالت شاهد سالخوردگی پیش از موعد و آسیب‌های مغزی بود.

یکی از روش‌های درمان فشار خون بالا «بلوکرهای گیرنده آنژیوتانسین» (Angiotensin-Receptor Blockers) است. اما مشکل اینجا است که این بلوکرها می‌توانند سرطان‌زا باشند و به بافت‌های دیگر آسیب بزنند. مصرف غذاهای و گیاهانی که می‌توانند به طور طبیعی فشار خون را پایین بیاورند، گزینه دوم محسوب می‌شوند. غذاها و گیاهان مانند روش اول، اثرات جانبی ندارند و می‌توان آن‌ها را درمان کرد. 
 
برای اینکه از آسیب‌های فشار خون بالا در امان باشید، بهتر است چندین نوع ماده غذایی را مرتب استفاده کنید. 
 
زردچوبه 
زردچوبه ماده‌ای است که دانشمندان را شگفت زده کرده است. یکی از خواص بی‌شمار زردچوبه، کاهش التهاب بدن است. التهاب دلیل اصلی کلسترول بالا و فشار خون بالا است. زردچوبه قادر هستند التهاب را به طور مرتب کم کند و از این طریق می‌تواند فشار خون را پایین نگه دارد.

شش ماده جهت کاهش سریع فشار خون (در حال تکمیل)

سیر 
سیر نیز ماده درمانی قدرتمندی است که می‌تواند به کلسترول و فشار خون را به شکلی طبیعی پایین نگه دارد. پژوهشی که سال 2012 در استرالیا انجام شد این مطلب را اثبات کرد. سیر در طب سنتی نیز جایگاهی خاص دارد. همچنین لازم به ذکر است که قرص یا کپسول سیر، شیوه‌ای مناسب برای مصرف مداوم این ماده غذایی ارزشمند است. 
 
کاکائو خام 
کاکائو خام یکی دیگر از سلاح‌های طبیعت در برابر فشار خون بالا است. کاکائو خام سرشار از زردینه و مواد مغذی ضد التهاب است. زردینه‌ی موجود در کاکائو خام عملکردی شبیه «آداپتوژن» دارد که آداپتوژن نیز در کاهش استرس بسیار تاثیر گذار است. از آنجایی که استرس خود از عوامل اصلی فشار خون بالا است، مصرف کاکائو خام می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد. زردینه‌های موجود در کاکائو خام همچنین می‌تواند به بدن در برابر سکته و بیماری‌های قلبی کمک کند. 

آب نارگیل
تاثیر آب نارگیل بر کاهش فشار خون در چندین پژوهش نشان داده شده است. آب نارگیل سرشار از الکترولیت، پتاسیم و مواد مغذی حیاتی است. در پژوهشی که در ژورنال پزشکی «وست ایندیان» به چاپ رسید، مشخص شد که فشار خون سیستولیکِ 71 درصد از کسانی که آب نارگیل مصرف می‌کنند با کاهشی چشمگیر مواجه شد. علاوه بر آن مشخص شد که فشار خون دیاستولیکِ 29 درصد از آن‌ها نیز با مصرف آب نارگیل کاهش می‌یابد.

شش ماده جهت کاهش سریع فشار خون (در حال تکمیل)

بادام خام
با مصرف روزانه چند عدد بادام خام می‌توانید فشار خون خود را کنترل کنید. بادام خام سرشار از چربی‌های تک‌سیرنشده است که می‌تواند سطح کلسترول خون را پایین نگه دارد. این امر موجب کاهش التهاب سرخرگ‌ها شده که در نهایت موجب کاهش فشار خون می‌شود. بادام می‌تواند وضعیت گردش خون را نیز بهتر کند.

اگر چه بادام سرشار از چربی و کالری است، اما می‌تواند همراه خوبی در کاهش وزن بدن نیز باشد. زمانی که بادام در کنار آجیل‌های پایین آورنده‌ی فشار خون مانند گردو مصرف شود، تاثیر آن نیز دو چندان می‌شود. بادام و گردو از موثرترین مواد غذایی در کاهش فشار خون هستند.

فلفل کاین 
کاین پایتخت گویان (مستعمره فرانسه در آمریکای جنوبی) است و فلفل‌های آن شبیه فلفل تند است. فلفل کاین می‌تواند به سرعت فشار خون را پایین بیاورد. فلفل کاین رگ را به بهترین نحو باز می‌کند و این مسئله به جریان خون در رگ‌ها کمک شایانی می‌کند. اما برای اینکه بتوانید فلفل کاین را مصرف کنید کافی است یک یا دو قاشق چایخوری از این فلفل را داخل آب داغ یا چای بریزید و سپس عسل یا آلو ورا را به آن اضافه کنید. البته قرص فلفل کاین نیز تولید شده که می‌توان از آن هم استفاده کرد.

منبع: naturalnews


چهار شنبه 11 شهريور 1394برچسب:, :: 22:24 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

جرم یا «واکس» گوش؛ مایعی برای تمیز و سالم نگه داشتن گوش است. استفاده از گوش‌پاکن، «واکس» را به سمت انتهای کانال گوش فشرده کرده و به پرده گوش آسیب می‌زند.

خسرو گورابی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به سؤال شهروندی درباره جرم گوش، اظهار داشت: گوش سالم باید جرم یا واکس داشته باشد، واکس راه طبیعی تمیز و سالم نگه داشتن گوش است که به صورت مایعی توسط غده‌های موجود در یک سوم خارجی کانال گوش ترشح می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی جرم یا واکس خشک نشود چسبناک و حاوی گردوغبار، باکتری و اجسام خارجی نامطلوب می‌گردد.

این شنوایی‌شناس با بیان اینکه تجمع جرم یا واکس گوش می‌تواند موجب مشکلاتی برای فرد شود، گفت: مشکل وقتی ایجاد می‌شود که کانال گوش توسط واکس سفت شده که معمولاً رنگ تیره‌ای دارد بسته می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با توصیه به افراد برای پرهیز از پاک کردن جرم یا واکس گوش با گوش‌ پاک‌کن، تصریح کرد: این کار می‌تواند واکس را به سمت انتهای کانال گوش فشرده کند و به پرده گوش آسیب بزند.

وی افزود: اگر فکر می‌کنید کانال گوشتان با واکس بسته شده است به جای دستکاری گوش خود به پزشک مراجعه کنید تا شما را راهنمایی کند.

رئیس انجمن شنوایی‌شناسان ایران اظهار داشت: تجویز قطره گوش و شست‌وشو یا ساکشن غالباً واکس را از بین می‌برد همچنین کانال گوش خود به خود تمیز می‌شود و نیازی به مداخله برای تمیز کردن آن نیست.

گورابی اظهار داشت: سلول‌های پوشاننده کانال، به طور مستمر از مرکز پرده گوش رشد کرده و به صورت مرکزگریز به حاشیه پرده گوش مهاجرت می‌کند سپس در طول کانال با سرعتی حدود نیم میلی‌متر در روز به سمت لاله گوش خارج می‌شود بنابراین کانال گوش به طور منظم و طبیعی تمیز نگه داشته می‌شود.

هموطنان می‌توانند هر گونه پرسش و ابهامی درباره مسائل و مشکلات جسمی و روانی خود را در تماس با شماره تلفن 02188911667 یا ایمیل moshaversalamat@farsna.net مطرح کرده و پاسخهای خود را از طریق صفحه «مشاور سلامت خبرگزاری فارس» دریافت کنند.



چهار شنبه 11 شهريور 1394برچسب:, :: 22:22 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 

فرادید| خانم مسنی بود که بالای هشتاد سال سن داشت ولی هیچ موی خاکستری یا سفیدی در سرش دیده نمی‌شد. راز او این بود که از این نوشیدنی استفاده می‌کرد. 
 
به گزارش فرادید*، هر زمانی که فکر کنید می‌توانید با استفاده از این نوشیدنی، سموم را از بدن خود دفع کنید. دفع سموم بدن هر چه بیشتر اتفاق بیفتد، برای سلامتی بهتر است. اما این نوشیدنی که از آن صحبت می‌کنیم چیست؟ شاید فکرش را نکنید، اما آب سبزه گندم در این زمینه بی‌رقیب است. 
 
آب سبزه گندم معجزه می‌کند؛ ارزش غذاییِ هر 7.5 گرم از این نوشیدنی برابر با ارزش غذایی 175 گرم هویج، کاهو و کرفس است. علاوه بر این مسئله، آب سبزه گندم خصوصیات پاک‌سازی نیز دارد و حتی فراعنه مصر نیز از این موضوع اطلاع داشتند. 
 
نوشیدنی مخصوص دفع سموم بدن

آلودگی‌ها در زندگی امروز پررنگ‌تر شده‌اند؛ استرس، انواع آلودگی‌ها، پرتوهای خطرناک و تغذیه ناسالم سبک زندگی انسان امروز را تغییر داده و آثار سم زدایی آب سبزه گندم در بدن مشهود است. این نوشیدنی قوی شاید به تنهایی بتواند در برابر سموم بدن مقابله کند. اگر شما هم بیشتر وقت‌ها خسته هستید و تمرکز حواس ندارید، یک بار این نوشیدنی را امتحان کنید. شاید به سلامت جسم و روان شما کمکی شایان کند. 
 
اما اگر بخواهیم نشانه‌هایی مبنی بر نیاز بدن به این نوشیدنی‌ها را بیان کنیم، می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم: سردرد، آلرژی، مشکلات پوستی، بوی نامطبوع بدن، سوءهاضمه، نفخ شکم، کاهش یا افزایش وزن بیش از حد معمول، یبوست، خستگی، عدم تمرکز حواس، حافظه ضعیف، افسردگی و سالخوردگی زودرس. 
 
مزایای این نوشیدنی برای سلامت بدن 
صد ماده غذایی در آب سبزه گندم وجود دارد که از مهم‌ترین موارد آن‌ها می‌توان به اسیدهای چرب، آنزیم‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها اشاره کرد. آب سبزه گندم حاوي 70 درصد کلروفيل نیز هست. این ماده از این جهت شهرت دارد که می‌توان سموم و فلزات سنگین را از بدن حذف کند. آب سبزه گندم همچنین سرشار از ویتامین‌‎های آ، ب، ب17، ث، ای، اف، کا و مواد معدنی مانند پتاسیم، آهن، منيزيم‌ و کلسیم است. 
 
علاوه بر این موارد، آب سبزه گندم میزان گلبول‌های قرمز خون را افزایش داده و خون و دیگر اندام‌های حیاتی را تصفیه می‌کند. آب سبزه گندم همچنین متابولیسم بدن را نیز تقویت می‌کند. همان‌طور که قبلا گفتیم، آب سبزه گندم حاوی کلروفيل است. کلروفيل نقشی حیاتی دارد چرا که اکسیژن مورد نیاز خون را تامین می‌کند. کلروفيل همچنین کبد را تمیز کرده و سموم آن را دفع می‌کند. عملکرد کلروفیل شبیه غده تیروئید بوده و از میزان پی‌اچ بدن می‌کاهد. 
 
شاید درک این حقیقت کمی دشوار باشد، اما آب سبزه گندم می‌تواند رنگ اصلی مو را به موهای خاکستری‌تان برگرداند. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که هر روز از این نوشیدنی مصرف کنید تا هم وضعیت سلامتی‌تان بهبود یابد و هم از سفید شدن موهایتان جلوگیری کرده باشید. 
 
دکتر «آن ویگمور» اولین کسی بود که تصمیم گرفت روزانه از آب گياهان‌ گندمى‌ مصرف کند. او بر روی خواص آب سبزه گندم تحقیق کرد و حتی دستگاهی ارزان برای گرفتن آب سبزه گندم طراحی کرد. البته با دستگاه‌های معمولی نیز می‌توان آب سبزه گندم را گرفت.

نوشیدنی مخصوص دفع سموم بدن

بنابراین خانم ویگمور با کمک این نوشیدنیِ معجزه‌آسا و فوق‌العاده ارزان توانست در سن 82 سالگی رنگ طبیعی موهای خود را حفظ کند. دانشجویان او اصلا باور نمی‌کردند که آن رنگ طبیعی موهای دکتر ویگمور است. به همین دلیل آن‌ها موی خانم ویگمور را در آزمایشگاه آزمایش کردند و از نتیجه کار نیز شگفت‌زده شدند، زیرا مشخص شد که رنگ طبیعی موهای دکتر ویگمور بوده است. 
 
آب سبزه گندم خون را تصفیه و پوست را بازسازی می‌کند 
کلروفیل، اسید آمینه‌ها، مواد معدنی، ویتامین‌‎ها و آنزیم‌ها می‌تواند آب سبزه گندم را به یک بمب قدرتمند در راستای بهبود وضعیت سلامت تبدیل کنند. دکتر ویگمور پیشنهاد می‌کند که روزانه 30 میلی‌لیتر از این نوشیدنی استفاده کنید و سپس به تدریج به میزان آن اضافه کنید تا به 60 میلی‌لیتر‌ در روز برسید. 
 
پرورش سبزه گندم نیز کار دشواری نیست و ما به شکل سنتی با آن آشنایی داریم. اما زمانی که آب سبزه گندم را گرفتید، ‌می‌توانید آن را با نعناع، آناناس، آب پرتقال، لیموترش، عسل و یخ میل کنید.

منبع: healthyfoodhouse
ترجمه: وبسایت فرادید


درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید اینجانب رضا اشرفی دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی فتاوری اطلاعات، متولد 1362 از روستای آق گنبد و در ارومیه سکونت دارم. این وبلاگ جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف ایجاد شده است امیدورام با راهنمایی های خود، بنده حقیر را در هرچه بهتر کردن وبلاگ یاری فرمائید.
آخرین مطالب
پيوندها
ساعت کاسیو">ساعت کاسیو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی فرهنگی ورزشی و آدرس ashrafireza.com.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان